Translate My Story to Understand it More

Friday 22 February 2013

Inilah Hidup

Hmm baru dapat post kat blog sendiri..hmmm. maklumlah hidup sebagai pelaja rnie income kurang sikit.. lagi pun parent ajar untuk jimat berbelanja.. Bila duit sekadar cukup tak terbayar lah boradband. HMm nak akses internet pun susah..begitula hidup. Sekarang dah dalam sem terakhir kat Matrikulasi few months dari sekarang akan melangkah ke alam University or Varsiti. Taku pun ada juga tapi itulah yang harus aku hadapi pada masa kan datang. haha.. nak cerita pasa cinta belum ada lagi yang mengen dalam hati. kalau cinta "bodoh-bodoh" tu adalah.. Inilah Hidup.

Blog kali nak cerita pasal hidup... kadang manusia ni lupa akan asal usul penciptaanya. even aku sendiri pu lupa. tapi bila dah di timpa musibah baru nak balik kepada tuhan. HMM apa nak jadilah. tapi tulah aku selalu berpegang satu konsep iaitu bersyukur dan berterima kasih.. even musibah kita dapat bersyukur sebab Allah masih sayang kita.

Dalam melayari bahtera perjuangan pendidikan, kadang tu aku terfikir, kenapa lecture dan cikgu selalu marha kita bila homework tak siap ada yang kena rotan lagi tu,,,, wow dahsyat, patutnya golonga pendidik faham sebab kami ni sebagai pelajar banyak benda nak buat.. Homewrok sapai 10 subjek kalau satu soalan tap lagi nie sampai berbelas bahkan berpuluh, mana Guru besar pulak suruh aktif koko..haish..mcm mana pendidikan Malaysia nak maju... Kalau boleh Pendidikan ni di ubah kearah yang lebih efisien. banyak practical pada peringkat menengah, sebab remaja tak akan belajar kalau tak alami sendiri. hmmm... banyakj benda nak di fikir.... ini lah hidup.

Seterusnya, ada juga yang kata asal ko tak da girlfriend.. inilah masa nak cari.. tapi mungkin mereka tak faham apa itu cinta... bukan mudah tu... Banyak benda nak buat.. inilah hidup..\ Terus aku memang ada hati dengan seseorang tapi itulah hubungan terlarang.. inilah hidup..

Apa-apa pun bersyukur sentiasa itu penting.. XOXO -mfzis-

No comments:

Post a Comment