Translate My Story to Understand it More

Friday 8 March 2013

Jadi BestFriendForever

Assalamualaikum..Haluuuu...haish..tak lama saya kan menamatkan Program Matrikulasi..hehhe mengharap agar pointer cukup untuk university Malaysia..hehe..oh ya since dah berada kat sini dah dekat setahun..banyak pengalaman manis,masam,pahit,masin yang aku alami..cheewahh..ada empat ras pengalam tu..LOL... Dan sepanjang setahun dimatrik nie bayak kawan bary yang aku jumpa..tapi Mat Nizam masih BFFL..hahha...kami cari kawan agar mudah kami menyesuaikan diri di matrik nie...haha..

Kalau orang bercinta kata "Tak kenal maka tak cinta" tapi aku nak kata kat sini, "Tak Kenal Maka Tak Jadi BFFL" haha..mcm aku post sebelum nie persahabatan ni mcm jigsaw puzzle, we complete each other..mcm tulh dalam cari bestfriend ni..hehe kau kenal bukan terus nak cinta..tapi biarlah orang kita jumpa tu jadi kawan baik kita..hehhe...sebab dalam dunnia ni hubungan dengan bestfriend adalah hubungan ketiga yang tak dapat di putuskan... hmmm..cuba bayangkan even orang kahwin pun boleh cerai...ishh..tapi bestfriend nie was endless when you know how to handle it...

Kalau ada budak KML (Kolej Matrikulasi Labuan) yang baca post nie, mungkin ada yang kenal siapa Wesmorlan sebenarnya... hehe..ya memang betul aku periang namun pada tempatnya..haha tapi yang bad side nya pasal aku nie..aku cepat nilai orang tanpa mengenalnya dulu..hissh..buruk tu.. mcm hari tu, aku ada handle satu program yang sangat grand iaitu Malam Ekspresi Dinamika dimana aku pengerusi.. :-) and aku disuruh unuk mengetuai AJK Koreografer  pertandingan Miss and Mr KML..LOL..ada finalis yang sebelum nie aku nampak mcm serius jew, tapi bila dah kena penangan gelak dan lawak ku dah mula dah kami jadi kawan..

Aku akui memang lama kami belatih hanya untuk satu malam..banyak benda yang kami tempuh, blister kat kaki, dan paling teruk aku punya ligament between tulag paha dan pelvic mcm terkoyak..mak aiii sakit sehingga ke harini..stress..anyway itu belakang cerita..bcak to trak nak diceritakan semua hasil usaha kami menjadi dan one of my favourite Mr and Miss menang iaitu, Mr Ayas Ali dan Miss Amelakuraina..woww.dorang memang AAAMMAAAZZIIINNGGG... mcm besa walaupun kami sebulan jak sama2 tapi, ikatan persahbatan tu wujud... hingga kan Mr Ayas ni kata kat kami semua "nanti kat luar jangan sombong, saling bertegurlah kita" and I was Like, wahhhhhh inilah persahabatan..indahnya..

Aku respect mereka semua. So apalagi BFF baru ku temui, dan bila bertemu mest ckap mcm nie "waahhh rindunya kau..." owh sangat terharu, and yes Aku rindu mereka dan saat kami berlatih..hmmm so sweet....

Nak dapat BFF ni susah tahu bukan dibeli dengan wang ringgit tapi dibeli dengan keikhlasan..

Thats All frim me XOXO -mf71s-

No comments:

Post a Comment