Translate My Story to Understand it More

Thursday 14 March 2013

Susahnya Jadi Diriku

Assalamulaikum..Ini post yang entah ke berapa dah tapi alhamdulillah puas hati jugalah bila ramai yang view blog saya nie. walaupun tak seberapa popular tapi saya harap ada content yang orang yang baca nie dapat apa yang penting ada mesej yang nak saya samapai..hahah.

Shingga hari nie dah 238 orang yang view..hmm berfikir juglah mcm mana nak tingkatkan viwers.. takpalah yang penting mesej tu sampai bak kata kak Rika dalam video IDICA nya, "what you give you get back"..hmm mendalam juga maksudnya..ianya merangkumi pelbagai makna.. dan begitulah kita sebagai manusia.. Kita ken respect orang supaya respect kita..hmm nak cerita lah sikit kat sini, umum (KML) mengetahui aku nie JPP..and off course aku sibuk siikiiit... cheeaah..dan bermulah cerita pada sem 2 ni bila aku ada tugasan Dinamika yang perlu di buat dalam bentuk kumpulan..malangnya aku tak sekumpulan dengan Ameera my BFF..Aku dan Hania jak, tapi dimasukkan dalam kumpula yang lame.. Almaklumlah aku kanmurah hati so aku meminta agar aku mebuat part Isi assigment tu.. tapi malangnya pada hari nak hantar assigment tu, Lappy aku ada masalah yang tak dapat di elakkan... Tapi my members yang lain tak faham bha..Dan secara senyap-senyap diorang mengugurkan nama ku dan Hania sekaligus menyebabkan kami kehilangan markah assigment..haduh.. aku rasa macam nak tumbuk jew muka nyer,,tapi my instinct says, jangan, sebab nanti lebih teruk kita dapat and I says it okay Wes... you can faced it.. Ini pengajaran supaya aku lebih berhati-hati dalam buat assigment.

Itu lah kisahnya, mungkin orang dengki dengan kita jadi di nak buat aniaya so kita dapat malu tapi, Nabi Muhammad SAW lagi teruk terima cabaran dalam menyebarkan amanah tapi tengoklah apa yang baginda dapat, sentiasa mendapat bantuan dari sahabat-sahabatnya. Awesome..

macm tulah kita dalam kehidupan nie.. so jangan pernah mengeluh jadi diri kita sendiri. Sebab ada yang lagi teruk dari kita..haha

aku rasa itu je kot untuk post kali.. anyway..enjoy your day..have a nice day..MAY ALLAH BLESS YOU..
xOxO -mfzis-

No comments:

Post a Comment