Translate My Story to Understand it More

Sunday 5 January 2014

Hello 2014, Good Bye 2013

2014 telah mengetuk pintu kehidupan ku....
Hellooooo...
Wawww... Tak sangka 2014 dan aku pun dalam pengiraan untuk mencukupi 20 tahun... yeay...
Akhirnya aku bukan belasan dah masuk zaman 20-an.. yeay

Walaupun lambat update pasal tahun baru nie...
Tapi tapi masih lagi dalam kehangatan 2014.. yeaaaayyyyy

So my new year resolution adalah untuk terus sukses dalam pelbagai bidang yang aku ceburi.
Haha..
Paling best, awal tahun 2014 aku disajikan dengan peperiksaan akhir semester 1 di UPSI dalam program Ijazah Sarjan Muda Psikologi.
Sesungguhnya tahun 2013 banyak meninggalkan kenangan buat aku kerana dalam 2013 ada tiga moment bersejarah yang pernah aku alami..

1) Aku tamat belajar dari Kolej Matrikulasi KPM...
Matriculation level was a very short journey for me and it is very hard.. OH MY GOD....
Walaupun hanya tamat dengan pointer yang tak seberapa nak "awesome" tapi Alhamdulillah "LULUS DAN DIPERTIMBANGKAN KE IPT"... hahahaha

Classmate Masa kat Matrik

Our Lab Session Kat Matrik
                                                                          

2) Aku dipelawa untuk jadi "GURU GANTI"...
Hahah..so funny and it was a nice experience... TERBAEEKKKK... yang paling awesome lagi, aku jadi guru BAHASA INGGERIS... hahahah... Baguslah pengalaman yang baik untuk aku menhargai kehidupan seorang guru.. I love my teacher

Hari Guru: Zaman aku menjadi guru ganti

3) Aku dapat tawaran melanjutkan pelajaran di "UPSI"...
Alhamsulillah pointer cukup-cukup makan tu membuatkan aku dapat tempat di UPSI... bukan jadi cikgu taw.. aku merupakan bakal Pakar Psikologi...hahahaha...Selain itu aku juga dikurniakan dengan sahabat-sahabat yang awesome dan terbaeeeekkk.. sayang mereka sangat...

Rakan seprogram Psikologi di UPSI

Selain keluarga psikologi, Allah juga pertemukan dengan keluarga debat yang sangat awesome. Bersama-sama kami menaruh harapan untuk terus berjaya dalam bidang orator. Sesungguhnya orator ini merupakan hidup dan mati kami. Hihih sayang mereka sangat-sangat.

Team Debat Kolej Ungku Omar UPSI

Rakan Seperjuangan Debat Mewakili UPSI

Rakan Seperjuangan Debat

Keluarga Debat UPSI



Inilah tiga MOMENT yang paling besar terjadi dalam hidup seorang hamba kerdil seperti aku... hihihi.. Semua moment ini menjadi satu kenangan manis sepanjang perjalanan mencari ilmu ditahun 2013. Awesome.. Semoga Allah terus menjaga hubungan kami.. Sayang kalian...

much love from me
mf715--> XoXo
Wes

2 comments:

  1. Berdasarkan penulisan anda saya dapat merasakan yang anda seorang yang menghargai orang di sekeliling anda. Keep it up and I wish you the very best of luck in life. :)

    Petua Awet Muda Dan Cantik Macam Ayu Raudhah

    ReplyDelete