Translate My Story to Understand it More

Sunday 16 February 2014

Home Sweet Home (Rumahku Syurgaku)




Alhamdulillah dah 2 minggu berada di bumi Sabah ku yang tercinta yang merupakan tanah kelahiran ku.
Tak banyak perkara yang aku lakukan, hanya melakukan perkara rutin kegemaran ku dan dikelilingi peristiwa-peristiwa yang awesome bersama keluarga ku.
Few days in my first week here, aku hanya buat aktiviti rutin perkebunan iaitu menombak atau menuai sawit.
Punya penat maklumlah dah lama tak mengerah tenaga 4 kerat ini hahaha…
Dari menuai hingga mengeluarkannya untuk dikumpul di tempat khas, its totally make my fat crying.
Memang awesome sebab inilah part yang paling aku rindu apabila berada di tempat orang.
Dan yang paling mencabar adalah apa bila ingin mengumpul buah tersebut aku perlu menggunakan kereta sorong dengan keadaan jalan yang berlumpur.
Orang bilang kita juga mesti pandai buat kerja-kerja kampung supaya kita tak naik lemak sangat…
Tapi itulah kehidupan aku sebenarnya. Aku membesar dengan kawasan peladangan jadi tak kekok sangat..
 Itu yang berlaku dalam minggu pertama, minggu kedua pulak aku berada di Kota Kinabalu untuk memenuhi permintaan abang aku unttuk bercuti di rumahnya.
Hurm memang best sebab dalam masa berada disana aku juga berpeluang meluangkan mangsa bersama kawan-kawan ku yang dulunya beraada di Matrikulasi.
Memang terbaik, I miss that moment already.
Masa sebulan ini untuk melunaskan rasa rindu bersama family memang tidak mencukupi sebenarnya.
Dan paling seronok anak buah kesayangan aku telah dilamar oleh lelaki pilihannya sendiri, dan kedua-dua keluarga pun telah bersetuju dan bakal melansungkan perkahwinan pada bulan Mac.
Arggghhhh aku pun mcm 50-50 nak pergi tapi kalau ada rezeki, pergilah saya.

Yang penting tiket penerbangan aku ditempahkan itu lagi best…

No comments:

Post a Comment